Kétkezes tárgyfelismerés
Két vászonzacskóra és 5-6 pár tárgyat lesz szükségünk. Mindkét vászonzacskóba a pár tárgy egyik-másik fele megy. A résztvevő mindkét kezét bedugja egy-egy vászonzacskóba és az a feladat, hogy megkeresse és kihúzza a két egyforma tárgyat. Csak akkor emelje ki a zacskóból, ha biztos az azonosságban.
Csoportban játszás esetén az egy pár játék kihúzása után adja tovább a vászonzacskót a következőnek.
Letakarós tapogatós tárgyfelismerés
Az asztalra kiteszünk több tetszőleges tárgyat egymás mellé. Megnézi a résztvevő, megbeszéljük, hogy melyik milyen: anyaga, alakja, neve, mire használjuk stb. Majd letakarjuk és megkeverjük a sorrendet. A letakarás alatt tapogatva nevezze meg a résztvevő, hogy mit fogott meg.
Melyiket fogom?
Egy vászonzacskóra és 5-6 pár tárgyra van szükségünk. A tárgyak egyik fele a zacskóban, a másik a résztvevő előtt. Egyre nehezedő feladatok:
- Belenyúl a zacskóba és amit először megfog, azt jól megtapogatja és megpróbálja kitalálni, hogy melyik lehet az előtte lévők közül.
- Belenyúl a zacskóba és amit először megfog, azt jól megtapogatja, majd kiveszi a kezét a zacskóból és megpróbálja kitalálni, hogy melyik tárgyat fogta az előtte lévő közül.
- Letakarjuk a tárgyakat. A résztvevő belenyúl a zacskóba, amit először megfog, azt jól megtapogatja, majd kiveszi a kezét a zacskóból. Elvesszük a letakarást, majd tapogatva és nézve találja ki, hogy melyik tárgy volt a zacskóban a kezében.
- Letakarjuk a tárgyakat. A résztvevő belenyúl a zacskóba, amit először
megfog, azt jól megtapogatja, majd kiveszi a kezét a zacskóból.
Elvesszük a letakarást, majd ránézésre találja ki, hogy melyik
tárgy volt a zacskóban a kezében.
- Letakarjuk a tárgyakat. A résztvevő belenyúl a zacskóba, amit először
megfog, azt jól megtapogatja, majd kiveszi a kezét a zacskóból. Találja ki, hogy mi a neve a tárgynak.
A tapintásos észlelés fejlesztése
A taktilis csatornák fejlesztése során fokozzuk az ujjak tapintási érzékenységét, tapintásos tapasztalatszerzéssel
finomítjuk a formaérzékelést, pontosítjuk a finommozgásokat.
– Az alapvető gyurmázási technikák megtanítása: gömbölyítés, sodrás, lapítás, mélyépítés, mintázás
gyakorlásával, gyurma-agyag felhasználásával
– Különböző formák, méretek alakítása minta után
– Különböző formák, méretek megváltoztatása („Varázsoljuk el!”)
30 Ajánlások a pszichés fejlődés zavaraival küzdő gyermekek kompetencia alapú fejlesztéséhez II.
– Ritmikus sorminta készítése gyurmából, mintafolytatás. Az említett fejlesztési módoknál a
hangsúly a tapintásos tapasztalatszerzésen van, de természetesen csak motorosan is aktív közreműködést
jelentenek, másrészt a vizualitás is jelenlevő, hiszen a gyurmázással kialakított formát
látja is, vizuális benyomásokat szerezhet.
– A taktilis csatorna fejlesztése a vizualitás kizárásával
• Pusztán tapintással felismerni ismerős tárgyakat (mérete, formája, felülete, anyaga alapján)
• A tapintással felismert dolgokat párosítani, csoportosítani egy-egy minőségi jellemzőjük
alapján
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Gyerek/családi programok
- Fogaskerekűzés -> Gyermekvasút -> Hűvösvölgyi rét - BKV Hajókázás - Budavári Sikló - Állatkert - Normafa - Gesztenyéskerti ját...
-
1. Tollbamondás A folyó felett sirályok szállnak. A part mentén gólyák köröznek. A gyerekek nézik a madarakat és ujjonganak, hogy itt a tav...
-
Az alábbi feladatokat kisebb-nagyobb csoporttal, vagy osztályon belül kialakított kiscsoportokkal lehet játszani. Segíti az összetartást, a ...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése