2016. március 5., szombat

Húsvéti ünnepkör, locsolóversek, sablonok

A húsvét a kereszténység legnagyobb ünnepe. A Biblia szerint Jézus – pénteki keresztre feszítése után – a harmadik napon, vasárnap feltámadt. Kereszthalálával nem szabadította meg a világot a szenvedéstől, de megváltotta minden ember bűnét, feltámadásával pedig győzelmet aratott a halál felett. A valláson kívül is a tavaszvárás, a tavasz eljövetelének ünnepe is, amelyet március vagy április hónapban (a Hold állásának megfelelően) tartanak. A húsvét egybeesik a tavaszi nap-éj egyenlőség idején tartott termékenységi ünnepekkel is, amelynek elemei a feltámadás, az újjászületés.
A húsvéti ünnepkör a keresztény egyházakban a húsvét ünnepeinek összessége hamvazószerdától pünkösdvasárnapig. Az ünnepkör középpontja húsvétvasárnap, Jézus feltámadásának főünnepe.
 A nagyböjt a húsvét előtti negyven napos előkészületi, bűnbánati időszak. A nagyböjti időszakra eső hat vasárnapot az egyház nem tekinti böjti napnak, mivel minden vasárnap Jézus feltámadására emlékeztet. A nagyböjt hamvazószerdától a nagyhétig tart, mely virágvasárnappal kezdődik és a szent három nappal zárul (nagycsütörtök, nagypéntek, nagyszombat).
A húsvét ünnepétől számított ötven nap a húsvéti időszak, melynek fontos ünnepe a 40. nap, áldozócsütörtök, ekkor ünnepli a kereszténység Jézus Krisztus mennybemenetelét. A húsvéti időszak a 7. vasárnapig, pünkösdvasárnapig, a Szentlélek kiáradásának ünnepéig tart. Pünkösdhétfő már a húsvéti ünnepkörön kívül van, az úgynevezett évközi időben. (Wikipédia)

Locsolóversek

Zöld erdőben jártam,
Kék ibolyát láttam.
El akart hervadni
Meg szabad-e locsolni?

Jó reggelt, jó reggelt, kedves liliomszál,
Megöntözlek rózsavízzel, hogy ne hervadozzál.
Kerek erdőn jártam, piros tojást láttam
Bárány húzta rengő kocsin mindjárt ide szálltam.
Nesze hát rózsavíz, gyöngyöm, gyöngyvirágom,
Hol a tojás, piros tojás, tarisznyámba várom!


Én kis kertész legény vagyok,
Rózsavízzel locsolkodok.
Úgy locsolom a lányokat,
Mint kertész a virágokat.
Én kis kertészlegény vagyok
Virágokat locsolgatok.
Azt hallottam, hogy egy rózsa
El akar hervadni.
Szabad megöntözni?


húsvéti dekoráció ajtóra - Google keresés:

húsvéti nyuszi sablon a girlandhoz::

húsvéti ablakdísz sablon - Google keresés:

cute easter bunny colouring page:

10 ingyenes, húsvéti nyuszis papír sablon:

http://www.greatestcoloringbook.com/coloring-page/easter-bunny-standing-in-basket













DIY Easter Egg Paper Strip Art. So cute and easy!:










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gyerek/családi programok

- Fogaskerekűzés -> Gyermekvasút -> Hűvösvölgyi rét - BKV Hajókázás - Budavári Sikló - Állatkert - Normafa - Gesztenyéskerti ját...